
Donderdag 20 februari hield de Ooijse KBO (belangenorganisatie voor senioren 50+) haar jaarvergadering in dorpshuis de Sprong te Ooij. Aanwezig waren ruim 60 van de 321 leden. De vereniging is bijzonder actief in de Ooijpolder en organiseert diverse middagen voor ontspanning en vrije tijdsbesteding en daarbij komt ze op voor de belangen van ouderen bij gemeente, provincie, rijk e.d. Zo worden er wekelijks spellen, koersbal, biljart- en kaartmiddagen georganiseerd en maandelijks (in de zomer) fietsdagen, maar ook ontspanningsbingo’s, internet- en handwerkmiddagen. Al met al een actieve seniorenvereniging, waarvan eigenlijk elke senior in Ooij lid zou moeten zijn.. Er werd gestart met een uitleg door de penningsmeester van dorpshuis de Sprong, die uitleg deed over de financiën van het dorpshuis. Toon Kamps deed verslag over het afgelopen jaar van de vrijwillige ouderenadviseurs. Deze ouderenadviseurs, Toon Kamps en Sjaak Verriet, hebben al jaren de drukste praktijk van de gemeente Berg en Dal en ze proberen zo goed mogelijk hulp te bieden bij bijv. de aanvragen van toeslagen en de inkomstenbelasting. zie de foto’s







