Voetbalclub DDV’23 werd op zondag 10 mei gehuldigd voor het feit dat ze kampioen zijn geworden. En daar kwamen vele supporters op af. Het werd een groot feest op het terrein van de Kempkes in Ooij. zie de foto’s
Zaterdag 28 juni werd op het terrein van DDV’23 in Ooij het 5×5 toernooi gehouden. Maar liefst 32 teams deden aan dit toernooi mee. Het grootste deel van de dag liet ook de zon zich goed zien en was het een prachtige dag voor een voetbaltoernooi. De circustent bleef door het mooie weer grotendeels leeg. Terrasjesweer! Het werd een spannend, enerverend maar bovenal zeer sportief toernooi met soms hoogstaand voetbal. De dag werd afgesloten middels een gezellige feestavond waarbij de aanwezigen muzikaal vermaakt werden door DJ Twan. Al met al wederom een zeer geslaagde editie van het 5 tegen 5 toernooi. Sinds de samensmelting tussen VVLK en SVO was dit de 2e editie op sportpark de Kempkes waar het daarvoor al 18 keer georganiseerd is op sportpark de Duffelt in Leuth. 20 jaar lang dus al een begrip in de regio. Na de prijsuitreiking werd er ook nog afscheid genomen van Richard Verheijen. Richard heeft vanaf het allereerste 5×5 toernooi in de organisatie gezeten en nu aangegeven ermee te stoppen. Richard bedankt voor je geweldige inzet al die jaren. Het bestuur van DDV’23 dankt het organisatiecomité en de vele vrijwilligers voor de wederom vlekkeloos verlopen organisatie. Uitslag: 40+ Poule: 1e paats FC Ooij en 2e Plaats: Guatamala Veteranos, dames poule: 1e Plaats Vijf voor Goud en 2e Plaats Gretige Grietjes, Recreatief poule: 1e Plaats Hercules 2.0 en 2e Plaats Kobje Zoeb. Prestatief poule: 1e Plaats Cafe Die Twee en 2e Plaats VV Gasolina. . Zie de foto’s
v.l.n.r voorzitter Bart Willems, Piet van Fulpen, Geert Keukens, Amanda van Eck, Jan Dercks, Ben Dercks, Eef de Beijer en secretaris Hans Bartels.
Voetbalclub DDV’23 uit Ooij huldigde zaterdagmiddag in haar clubhuis de Kempkes in Ooij 6 van de 9 jubilarissen die respectievelijk 25, 50 en 60 jaar lid waren van de club. In dit geval waren het allemaal leden die deel uitgemaakt hadden van de Leuthse voetbalclub VVLK. SVO had de gewoonte om de jubilarissen al te huldigen in het begin van het jubileumjaar en VVLK deed het pas als het jubileum echt voorbij was en volgend jaar is het de bedoeling dat dat gelijk getrokken wordt. Niet aanwezig waren Harm Nas, 40 jaar, Wouter Voskamp, 25 jaar en . De aanwezige jubilarissen waren Amanda van Eck, 25 jaar, Geert Keukens, 50 jaar, Piet van Fulpen, Eef de Beijer en Jan en Ben Dercks, allen 60 jaar. Van harte gefeliciteerd! zie de foto’s
Zaterdag 29 juni vond onder stralende weersomstandigheden de 19e editie van het 5 tegen 5 toernooi plaats op Sportpark de Kempkes in Ooij. Van oorsprong een toernooi dat groot is geworden onder de vlag van VVLK maar een traditie die ook onder de nieuwbakken fusievereniging DDV’23 voortgezet zal worden. Waar voorheen sportpark de Duffelt het toneel van uitvoering was, werd het toernooi nu voor het eerst op sportpark de Kempkes in Ooij afgewerkt. En ook deze editie werd een daverend succes. Met maar liefst 33 teams verdeeld over de categorieën dames, recreatief en prestatief werden er vele wedstrijden afgewerkt waarbij sportiviteit hoog in het vaandel stond. Aan het eind van het sportieve gedeelte van deze dag stonden er een 3-tal finales op het programma. Bij de dames ging de eindstrijd tussen de Gretige Grietjes uit Nijmegen en de Derde Helft uit Millingen. De Nijmeegse ploeg mocht zich uiteindelijk tot winnaar laten kronen. In de categorie recreatief won het Millingse Hercules de finale van het Ooijse Captain J. Vernooij. En tot slot bleek Millingen FC in de prestatieve finale te sterk voor Jet van Poost. Na afloop volgde de prijsuitreiking en ontvingen de winnende teams uit handen van Geert Keukens de trofee. Al met al werd het een geweldig toernooi!! Ook het aansluitende feest viel erg in de smaak. Dikke complimenten aan de organisatie die een jaar geleden met enige weemoed de laatste editie in Leuth organiseerde maar als 1 blok het toernooi in Ooij nieuw leven ingeblazen hebben. Een betere uiting van een geslaagde fusie is haast niet denkbaar. Top werk! Maar uiteraard danken we ook de vele vrijwilligers, in het bijzonder spreekstalmeester Sjarel Hubbers, fotograaf Dick Braam sr, de dames van de EHBO, Ben van Rijsewijk, het barpersoneel, terreinvrijwilligers en scheidsrechters. Maar ook de deelnemende teams die gezorgd hebben voor een fantastische dag. Tot volgend jaar! Tekst: Bart Willems. Foto’s: Dick Braam sr. zie de foto’s.
De jubilarissen v.l.n.r Jan van Eck, Jan Engelen, Richard Verheijen, Sjoerd Brugman, Ralf Verriet, Jan Menting en Jerry Brister.
Vorig jaar zijn de Leuthse/Kekerdomse voetbalvereniging VVLK en de Ooijse voetbalvereniging SVO’68 gefuseerd tot een voetbalvereniging onder de naam DDV’23. En zoals bij elke club gewoonte was, werden onder die nieuwe naam dit jaar de jubilarissen voorafgaand aan het feest van de Nieuwjaarsviering op 6 januari, gehuldigd. Ze waren lid van 25 tot 70 jaar. Twee van de jubilarissen konden er niet bij zijn, te weten Wilco Vermeulen en Wijnand van Steen, die beiden 50 jaar lid zijn. Zij zullen later in het jaar bezocht en gehuldigd worden. worden. Wel aanwezig waren de jubilarissen Ralf Verriet, 25 jaar; Jerry Brister, 40 jaar; Sjoerd Brugman, 40 jaar; Richard Verheijen, 50 jaar; Jan Engelen, 50 jaar; Jan Menting, 60 jaar en Jan van Eck, 70 jaar. De jubilarissen ontvingen de bijbehorende speld en een bos bloemen. Alle jubilarissen van harte gefeliciteerd! zie de foto’s deel 1;deel 2
SVO/VVLK gaat onder de naam DDV’23 de derde klasse in. In een beslissingsduel op neutraal terrein werd Vios Beltrum verslagen: 2-2 (3-2 na verlenging). Het lukte geen van beide combinatieploegen uit Ooij en Leuth eerder om op dat niveau te acteren. Na afloop werd er op grootse wijze feest gevierd in en bij de kantine van SVO’68