9 september 2008

Oortjeshekken gaat over in andere handen

  Het gerenomeerde Ooijse Huiskamercafé annex Hotel-Restaurant Oortjeshekken, dat wereldwijd bekendheid geniet, gaat binnenkort over in andere handen. Het echtpaar Hent en Margreet Scholten- Hertsenberg uit Lent heeft het gekocht en is momenteel al bezig om zich in het bedrijf in te werken. De huidige eigenaren, Rob van der Palen en Anton Renac, een Brit, hebben in 2002 het bedrijf overgenomen van Jan Willems en Mieke Scheepers, die het 22 jaren gerund hadden, nadat ze hun Hotel-restaurant in Engeland hadden verkocht. Inmiddels hebben ze een nieuw Hotel- restaurant  in Engeland gekocht en zetten daar hun werkzaamheden binnenkort voort. dscf4347oortjeshekken

Bron: De Gelderlander 110908. Door Leo Klaassen.

OOIJ – Het populaire poldercafé en hotel-restaurant Oortjeshekken in Ooij gaat volgende week over in nieuwe handen. Hent Scholten en Margreet Hertsenberg uit Lent ne­men de nering aan de Erlecomse­dam bij de Bisonbaai over van Rob van der Palen en de Brit An­ton Renac.
Die twee hebben een hotel-restau­rant gekocht in Engeland. Voordat ze in 2002 Oortjeshekken gingen bestieren, hadden ze ook al hun ei­gen etablissement in dat land.
De aanstaande eigenaren zijn vas­te gast aan huis in Oortjeshekken, vertelt Hertsenberg. Ze zijn al een jaar of twee op zoek naar een pand waar ze gasten kunnen laten overnachten en ontwikkelingstrai­ningen kunnen laten volgen. Hert­senberg heeft een eigen bedrijf als coach.
Van der Palen en Renac hielpen het stel bij hun zoektocht en bo­den dit jaar hun eigen zaak te koop aan. De afgelopen dagen vol­gen de nieuwe eigenaren een soort stoomcursus om Oortjeshekken ook van de andere kant te leren kennen. Hertsenberg heeft, on­danks de beperkte horeca- ervaring van haar en Scholten, vertrouwen in de toekomst: „Er is hier al een heel goed team aan het werk."
Van der Palen en Renac namen Oortjeshekken in 2002 over van Jan Willems en Mieke Scheepers, die hun ‘huiskamercafé' met hotel­functie 22 jaar runden. De heren breidden het aanbod van Oortjes­hekken flink uit. Zo konden niet al­leen hotelgasten eten wat de pot schafte, maar begonnen ze ook een à la carte restaurant.