14 juni 2012

Boosheid over verdwijnen pinautomaat Ooij

Steeds meer mensen in de Ooijse dorpsgemeenschap geven aan boos te zijn over het verdwijnen van de pinautomaat van de Rabobank op het Reiner van Ooiplein in Ooij. De Rabobank heeft hiertoe besloten na de (niet helemaal gelukte ) plofkraak. Deze pinautomaat was buiten Millingen aan de Rijn, de enige pinautomaat in de Ooijpolder. Veel mensen maakte hier gebruik van en ook toeristen, o.a. de gasten van Hotel de Gelderse Poort hoor je klagen en zie je nu zoeken naar een pinautomaat. Als alternatief kan er nu bij de kassa van de Spar in Ooij gepind worden, maar dit kan aleen tijdens de winkeltijden. Een aantal mensen uit Ooij heeft al een brief naar de directie van de Rabobank Rijk van Nijmegen geschreven en heeft geklaagd over de verdwijning van deze pinautomaat. Een voorbeeld van een dergelijke brief staat hieronder bij bij Lees verder.
DSC_1901pinautomaat

Inmiddels heeft aannemersbedrijf van der Heijden vorige week het definitieve einde aan de Ooijse pinautomaat gemaakt.

Met verwondering heb ik uw schrijven ontvangen inzake het “Veilig pinnen” in onze gemeenschap Ooij.

U geeft als drogreden aan dat het niet langer meer verantwoord is om deze pinlocatie in stand te houden. Heeft Rabobank bij alle andere locaties waar een plofkraak is gepleegd hetzelfde ingrijpende besluit genomen? De vraag stellen is hem ook beantwoord krijgen. Neen…..

Al langer vraag ik me af waarom mensen nog klant blijven bij een bepaalde bank want de klantgerichtheid van banken is immers mijlenver te zoeken. U geeft aan dat u het belangrijk vindt dat er een pinmogelijkheid blijft in Ooij. Dit zal dan in de vorm van pinnen bij De Spar zijn. Dat is een mooie mogelijkheid voor mensen die in ploegendiensten werken of helemaal niet werken. Voor het gros van de mensen die een dienstbetrekking hebben met “normale” arbeidstijden is dit alles behalve een gewenst alternatief.

Je wilt juist pinnen als je in het weekend of in de avonduren cash nodig hebt. Derhalve is het geboden alternatief slechts een pleistertje op de welbekende wonden. U wilt als bank het voorzieningenniveau voor uw klanten gelijkwaardig houden? Dat bewerkstelligd u in deze geenszins.

Mensen uit de Ooijse gemeenschap hebben belang bij een pinautomaat die 24/7 beschikbaar is. Deze zelfde gemeenschap is nu, evenals Rabobank overigens, de dupe van een stel criminelen. Dit mag en kan toch niet?

Een bijzonder ontevreden klant hoopt op een reactie uwerzijds, en verblijft,