Een postbesteller uit Berg en Dal (niet van de TNT) heeft de laatste weken de post van de distributeurs Sandd, Selektmail en VSP, welke aan hem toevertrouwd was, in het bos nabij de tennisvelden in Berg en Dal gedumpt. Onder deze post diverse broeven van de belastingdienst, maar ook reclamepost. In het bos werden in ieder geval 6 bundels doorweekte post aangetroffen, welke vanaf eind januari bij de diverse bewoners van Berg en Dal bezorgd had moeten worden. De leiding van deze postdiensten heeft zich inmiddels over de post bezorgd en zal er voor zorg dragen, dat deze post alsnog op een passende manier bij de klant terecht komt. Tevens is er aangifte gedaan bij de politie. |
Bron: De Gelderlander (180310)
door Hans Peeters
BERG EN DAL – Vele honderden brieven en andere poststukken zijn in Berg en Dal niet in de brievenbus, maar in de struiken beland. Zes bundels post (ongeveer 500 brieven) zijn achtergelaten in de berm van deWaldeck Pyrmontlaan. De bezorger die de post heeft bezorgd in opdracht van onder andere Tiptop Verspreidingen, Selektmail en DHL houdt een ingehuurde kracht verantwoordelijk voor het achteloos wegwerpen van de bundels.
De politie heeft de zaak in onderzoek.
De pakketjes zijn door buurtbewoners gevonden. De adressen op veel poststukken zijn door regen, sneeuw en modder besmeurd en onleesbaar geworden. Volgens de bezorger zaten er bij de weggegooide post belangrijke stukken zoals bankafschriften en aangifteformulieren van de belastingdienst.
De bezorger die de verspreiding van de brieven heeft uitbesteed is erg ontdaan: „ Je zult maar op belangrijke post zitten te wachten.
De mensen die een blauwe enveloppe hebben gekregen, krijgen misschien wel gedonder met de fiscus.”
Rayonmanager Henk Kocken van Tiptop Verspreidingen in Cuijk heeft zijn werkneemster uit Berg en Dal inmiddels op staande voet ontslagen.
Tiptop stuurt de gevonden poststukken terug naar opdrachtgever Sandd, die de brieven opnieuw gaat verzenden. Volgens Tiptop wordt van de 430 bezorgers in de regio Nijmegen en het Land van Cuijk verwacht dat ze uiterst secuur en ordentelijk met poststukken omgaan: „In dit geval heeft de bezorger uit Berg en Dal de verspreiding van de brieven buiten ons medeweten om uitbesteed en dat mag nu eenmaal niet. Postbezorging moet uiterst betrouwbaar zijn. Dit is bepaald geen visitekaartje voor ons. Alle bezorgers kennen onze uiterst strenge procedures.”
Voor de medewerkster uit Berg en Dal betekent het incident met de weggegooide post volgens Tiptop- manager Kocken ‘einde oefening’. „Wij hebben al haar tegoeden geblokkeerd en de kosten die we voor herbezorging moeten maken zullen ook worden verhaald.”
Kocken heeft zijn collega’s van DHL, Selektmail en andere opdrachtgevers op de hoogte gesteld van het feit dat de poststukken die door deze bedrijven in Berg en Dal zijn verspreid uiteindelijk niet in de bus maar in het struikgewas zijn beland.