1 juni 2026

Brand op cruiseschip op de Waal.

De hulpdiensten op de Waalkade bij het cruisseschip.

Op het cruiseschip Viking Kvasir aan Waalkade in Nijmegen is maandagochtend een brand uitgebroken. De melding was een grote brand. Er waren zo’n tweehonderd mensen op het schip aanwezig. De brand brak rond kwart voor zeven ’s ochtends vermoedelijk uit in de machinekamer. Volgens de politie gaat het om een ‘klein brandje’ en was er geen ontruiming van het cruiseschip nodig. Er zou mogelijk een defect zijn in de elektrische installatie. Het vuur is inmiddels geblust. Vanwege de grote hoeveelheid gasten zijn meerdere blusvoertuigen gealarmeerd, meldt de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid. Ook uit Lent. Groesbeek en Ubbergen is de brandweer om hulp gevraagd. De brandweer van Groesbeek moest gelijk weer voor andere meldingen vertrekken naar hun eigen gebied.