26 oktober 2021

PERSBERICHT. HOE WIL JIJ HERINNERD WORDEN?

Dinsdag 2 november 19:30 uur,  Marikenhuis, themabijeenkomst over verdriet en rouw als kanker je raakt. Op 2 november, de dag van Allerzielen, worden geliefden herdacht die het afgelopen jaar zijn overleden. Maar het is ook een dag om na te denken over je eigen eindigheid. Deze avond staan we stil bij herinneringen, herinneringen levend houden van je geliefde die er niet meer is. Maar ook: welke keuzes maak je zelf of je geliefde, als een van jullie niet meer beter kan worden. Hoe wil je herinnerd worden? We gaan met elkaar in gesprek over zingeving en levensvragen. Het wordt een interactieve bijeenkomst voor iedereen die geraakt is door kanker en met elkaar stil wil staan bij het verdriet en de rouw door kanker. Er is veel gelegenheid tot het stellen van vragen. Begeleiding:  Pauline Aalbers is coördinator van stichting Als kanker je raakt waar zij ook rouwgroepen begeleidt. Pauline: ‘Zelf ben ik ook ervaringsdeskundige in verband met het overlijden van mijn man in 2018 aan kanker’. Riet Lenaerts was voor haar pensioen verpleegkundige en verpleegkundig docent. Riet: ‘Als verpleegkundige werkte ik op oncologische afdelingen en kwam daarbij veel in contact met rouw en verlies. Sinds ongeveer vijf jaar ben ik gastvrouw in het Marikenhuis.’ De avond is gratis toegankelijk.  Meer info en aanmelding: www.marikenhuis.nl