Langzamerhand zijn er steeds minder mensen die uit de eerste hand kunnen vertellen over de oorlog. Betekent deze overgang van memory naar history ook dat er sprake is van een veranderende omgang met het erfgoed van de oorlog? Welke ervaringen hebben docenten geschiedenis in de dagelijkse lespraktijk omtrent dit thema? Op donderdag 4 november organiseert het Stedelijk 4&5 Mei Comité Nijmegen in samenwerking met het Vrijheidsmuseum het symposium ‘Onderwijs over de Tweede Wereldoorlog, in het bijzonder de Holocaust’. Gedurende deze avond vertellen sprekers over hun ervaring met holocausteducatie: wat betekent de overgang van ‘memory’ naar ‘history’ voor de omgang met het erfgoed van de oorlog, in het klaslokaal? Het symposium is niet alleen bedoeld voor docenten geschiedenis, maar voor iedereen die zich betrokken voelt. Het symposium zal plaatsvinden in het Vrijheidsmuseum. Deelname is geheel gratis. Het programma duurt van 17.00 tot 21.30. Het overzicht van het precieze programma kunt u vinden op onze website: https://vrijheidsmuseum.nl/…/onderwijssymposium-in-het…. Aanmelden voor het symposium is noodzakelijk: dit kan door een mail te sturen naar welkom@vrijheidsmuseum.nl ter attentie van ‘Symposium’. Graag onder vermelding van uw naam en, indien van toepassing, affiliatie (school, organisatie e.d.). Inhoudelijke vragen kunt u mailen naar info@4en5mei-nijmegen.nl.