15 maart 2014

Wie weet een oplossing voor een mailprobleem.

logo-gemeente-ubbergen (Small)De gemeente Ubbergen is al enkele maanden niet bereikbaar voor gebruikers van UPC. Alle berichten welke via Chello of UPC naar de gemeente Ubbergen gezonden worden, komen (pas) na twee dagen weer retour met het bericht dat het onbestelbaar is. Hierover heb ik al diverse keren contact gehad met UPC, maar daar wordt gezegd dat het aan de gemeente Ubbergen ligt en bij de gemeente Ubbergen geven ze UPC de schuld. Dit is een vervelende situatie. Is er misschien iemand die een oplossing weet? Het is heel vervelend als je antwoord op een mail van de gemeente en dit niet aankomt. Maar ook als je rechtstreeks wilt mailen gaat het niet.

UPC

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

2 Responses to Wie weet een oplossing voor een mailprobleem.

  • Hoi Henk,

    e.e.a. is vrij simpel te vinden door de zogehete header informatie binnen een e-mail bericht. Dat is een soort van track en trace. Via outlook kun je deze vinden door het mailtje te openen (die terug is gekomen) en dan bij het veld internetheaders alles te selecteren. Vervolgens staat hier alle informatie over waar de mail is geweest etc.
    Soms komt het voor dat je dan eerst het teruggestuurde mailtje moet hebben, dat is een beetje afhankelijk van het soort server dat gebruikt wordt.
    Tevens is in deze header dan te lezen waarom welke server het bericht retour stuurt.
    Mocht dat ontbreken dan staan daar alle ip adressen van alle servers in die vervolgens te controleren zijn op het internet of deze op zogehete blacklists staan.

    Kortom, oorzaak moet met een beetje speuren binnen ca. 30 minuten gevonden zijn. Soms kan de oplossing dan wel veel langer duren maar dat is pas in te schatten als helder is waar alles blijft.

    Mocht bovenstaatnde niet werken dan is het ook mogelijk voor it personeel om (semi) live mee te kijken in de systemen waar het bericht overheen gaat. Als de gemeente vindt dat daar het bericht niet aankomt zouden ze kunnen starten door mee te kijken in de firewall als iemand een test mail stuurt. Komt hier inderdaad niets aan dan is het zaak om dit samen met upc te gaan bekijken.

    Succes allemaal en bij vragen heb je mijn e-mail adres.

    Groet Robbie

  • ik heb gisteren voor het eerst sinds lange tijd succesvol gemaild vanuit mijn upcmail naar ubbergen.nl
    Lijkt dus opgelost.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.